SMD blikač

27.08.2009 08:40

inšpirované https://jan16.czela.net

Keďže na vianoce som dostal mikropájkovačku, nudil som sa a našiel som toto zapojenie, som sa rozhodol ho postaviť. Ako sám autor hovorí, ako stvorené pre začiatok s SMD. Ja sám som sa trochu bál, ale nie je to ťažké, iba pracné. Dá sa to zvládnuť aj s trafopájkovačkou. A čo je najlepšie, väčšina (všetky) súčiastky sa dajú vypájkovať, čiže náklady sú veľmi nízke (u mňa 0sk (0€))

Zapojenie je klasický astabilný klopný obvod (AKO).

Toto je schéma AKO. Pozmenil som len hodnoty: R1 a R4 sú 330ohm, R2 a R3 sú 10K, kondenzátory 47uF a tranzistory neznámeho typu (ale sú NPN a je na nich napísané 1KX) a napájam to z 4,5V batérie. Odpory sú zo starého videa, tranzistory sú displeja toho videa a LEDky a kondenzátory sú z modemu.

Asi vám bude robiť problém nájsť správne hodnoty odporov. Tí, ktorí s tým problém nemajú, nech preskočia tento odsek. Ani mne to najprv nešlo ale potom som pochopil. Je to jednoduché: napr. máte odpor na ktorom je 253. Prvé 2 čísla opíšete a doplníte toľko núl, koľko je tretie číslo a máte výsledok v ohmoch. Čiže tento odpor má 25000ohmov, čiže 25Kohm.

no... 1 obrázok je viac ako 1000 slov, čiže tu sú obrázky:

celok

detail

v akcii (krátky čas)

v akcii II. (fotené s dlhým časom, preto svietia obe LEDky)

a na záver video

kompletný popis aj s DPS je na webe autora.

 

Späť

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.