Odpaľovač

27.08.2009 09:01

 

Toto zapojenie vzniklo náhodou. Kúpil som si 2 x 6 elektronických palníkov (pre modely rakiet). Doma som 1 odskúšal a napadlo ma použiť iba samotný odporový drôt. Doma som mal vééééľa pyrotechniky a z jednej som odstrihol kúsok zápalnej šnúry a okolo nej omotal ten drôt, napojil na batériu 22,5V (5 x 4,5V). Šnúra sa zapálila :-D. Tak som rozrezal 2m 10-žilového UTP káblu a jeho páry som zapájkoval za seba (biely na biely a farebný na farebný) a tak vznikol 2-žilový 10m kábel. ten som napojil na batériu cez tlačítko, kt. sa používa(lo) v chodbách panelákov na ovládanie svetla (250V).

odpalovac

snura

Konce kábla som odizoloval asi 5cm a tieto konce stočil do dvoch ,,očiek".

obrazok

brazok

tlačítko

obrazok

batéria

obrazok

Palníky

obrazok

Odporový drôt cca 0,1mm. Pri 22,5V ide do žlta .´-)

obrazok

Obmotanie. Ja dávam asi tak 2-3 závity

Späť

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.