HD-DVD laser cca 100mW

26.08.2009 20:15

POZOR!!! Toto je laser triedy III.b, ktorý môže nenávratne poškodiť zrak!! Pozor na svoje oči a aj na oči iných!!!

Nedávno som na youtube našiel ďaľšie zaujímavé video, tentokrát z oblasti laserov. Pekne krok po kroku... jednoduché!!

Keďže ceny vyrábaných modrých laserových ukazovátiek sú priam astonomické (pre bežných ľudí) - začínajú na 500USD a to len výkon 5mW, hneď som si povedal "No nekúp to!" a šlo sa na vec. Celé to vyšlo na cca 20USD aj s poštovným.

Potrebné veci:

1. bluray optika pre XBOX360 PHR803T

2. optiku pre laser. použil som jeden laser z dealextreme.com

3. súčiastky. (pre lamy čo nevedia čítať schémy: 1x LM317T, 1x VIACOTÁČKOVÝ trimer 100R, 1x kondenzátor 10uF, 1x kondenzátor 1uF)

OK ideme na to! V prvom rade treba zdroj prúdu. POZOR!!!!!NIKDY NESMIETE ZAPOJIŤ LASER PRIAMO NA ZDROJ NAPäTIA (LASER ZHORÍ!!)!!!!! VŽDY SA TREBA UISTIŤ, ŽE ZDROJ NIE JE NASTAVENÝ NA PRÚD VIAC AKO 150mA!

Tabuľka závislkosti výkonu od prúdu tu. Z nej vyplýva cca 0,5 až 0,8mW/1mA. Čiže pri prúde 100mA bude výkon cca 80-90mW. Výrobca odporúča napätie 5,4V, ale mne to funguje aj na 9V (NA ÚKOR ŽIVOTNOSTI LASERU!!)

Teraz vyberieme modrý laser z optiky (je to tá laser. dióda s 3mi vývodmi). Najprv kliešťami odtrhneme diódu aj s jej minichladičom a odcvakneme kábliky. Potom vyberieme diódu von z chladiča a to tak že chladič chytíme do 2 klieští a ohneme ho - chladič sa roztrhne. LEN OPATRNE!!!!!

 

Teraz, keď máme modrú diódu pripravenú, pripravíme optiku. Rozoberieme ju.

Odstránime elektroniku. Potom vytiahneme starú LD von. (ja som ju vyrazil von so šrobovákom a kladivom)

Pôvodnú LD nahradíme našou modrou LD. Spôsob zatlačenia je dobre vidieť na videu. Ja som musel moju LD trochu obrúsiť, aby sa tam vošla.

Pripájkujeme prívodné kábliky.

Už len poskladáme optiku a zapojíme to podľa schémy.

Modrááá je dobrááá...! xD

******************UPDATE*********************

Ešte som dorobil krabičku a pridal som tlačítko (zvolím si či chcem aby to stále svietilo alebo iba keď stlačím tlačítko)

vnútro

ešte nevycentrovaný lúč

porovnanie svitu - čas cca 3 sekundy (modro-fialový 80mW, zelený 5mW a červený 5mW)

a ešte krátke video

 

 

Späť

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.